SIKÇA SORULAN SORULAR
E-Fatura/E-Arşiv Gönderirken XML Dosyası Bulunamadı Hatası
İlk olarak bilgisayarın bağlı olduğu makineye (sunucuya) erişemiyordur. Sunucunun açık veya kapalı olduğu kontrol edilir. Eğer sunucuda bir sorun yoksa sunucuya giriş yapılıyorsa E-Fatura Modülü > Ayarlar kısmından Gelen Fatura ve Giden Fatura yolları kontrol edilir.
E-Fatura/E-Arşiv Gönderirken Belge Numarasına Ait Başka Fatura ile Eşleşmekte Hatası
Hata sayacın takılmasından kaynaklanıyor. Bu hatanın çözümü için öncelikle gönderilen son faturanın belge numarası kontrol edilir. Kullanılan E-Dönüşüm Entegrasyon Portalı üzerinden kontrol sağlanabilir. Son fatura numarasına bakıldıktan sonra E-Fatura Modülü >Ayarlar kısmında son gönderilen belge numarası kontrol edilir. Eğer daha gerideyse belge numarası son belge numarasından bir arttırılarak buraya yazılır.
E-Dönüşüm Entegrasyonunda Var Ama KobiERP E-Dönüşüm Modülünde Gözükmüyorsa
E-Dönüşüm Entegrasyonun yapıldığı portala giriş yapılır. Gelmeyen fatura tarihi ile faturalar çekilir. Bu faturaların hepsi seçildikten sonra yukarı kısımda okunmadı olarak işaretlenir. Sonra ERP Aktar butonuna basılır. Sonrasında tekrardan okundu olarak işaretlenir ve E-Dönüşüm Modülü > Gelen Faturalar alanından faturalar tekrardan kontrol edilir.
Kamuya Fatura Gönderilemiyorsa
Kamuya fatura gönderileceği zaman hata alınıyorsa genelde bunun 2 nedeni vardır.
1- Cari hesap içerisinden E-Dönüşüm Bilgileri alanına tıklanır. Bu alanda Bu Cari Hesap bir Kamu Kuruluşudur. alanı işaretlenir.
2-Kamu faturalarında 0.01 kuruş dahi olsa bir fatura kapatma işlemi yapılması gerekiyor. Bu işlem İşlemler >Fatura >Satış Faturası ekranında kamuya gönderilecek faturanın içeriğine girilir. Sol üstte bulunan Fatura Kapat butonun istediğiniz miktarda fatura kapatma işlemi yapabilirsiniz.
Daha sonrasında faturayı gönderebilirsiniz.
Ürün Birim GIB Kodu Tanımlanmamışsa
E-Fatura Modülünün Ayarlar kısmından Stok Birim Tanımları alanına hangi birimler kullanıyorsa stok birimleri tanımlanabilir.
E-Dönüşüm Modülünde E-Posta Ürünü Aktif Değil Hatası
E-Dönüşüm Entegrasyonun yapıldığı portalda Ayarlar >Sistem Yöneticisi >E-Arşiv Mail Gönderme kutusunun işaretli olması gereklidir.
E-Dönüşüm Modülünde Faturalar Tarihe Göre Çekince Gelmiyorsa
Bilgisayarınızın Bölge / Dil Ayarlarını kontrol etmeniz gerekiyor. Belirtilen ayarların yapılı olması gerekiyor.
Sayılar alanında Ondalık Simgesi Nokta, Basamak Grupları Simgesi Virgül
Para Biriminde Ondalık Simgesi Nokta, Basamak Grupları Simgesi Virgül
Tarih Alanında Kısa ve Uzun Tarih gg.aa.yyyy şeklinde olmalıdır.
E-Fatura / E-Arşiv Faturalarında SCHEMATRON Hatası
Bu hatanın birden fazla nedeni olabilir.
Faturaya eklenen kalemlerde hata yapılmış olabilir. Örneğin cac: TaxTypeCode :’3’ hatası için Stok tanımlarında kaleme ÖTV eklenmesinden kaynaklı olarak hata oluşuyor.
E-Dönüşüm bilgilerinde hata olabilir.
Cari Bilgilerinde ,
Posta Kodu 5 Haneli olmalı,
Vergi Numarası 10 Haneli olmalı,
T.C. Kimlik Numarası 11 Haneli olmalı,
Cari E-Fatura Kontrolü yapılmalı.
E-Müstahsil Gönderirken Nesne Başvurusu Hatası Alıyorsanız
Faturanın kalemlerinin içerisinde müstahsil numarasının bulunmadığı durumlarda bu hata ile karşılaşıyoruz.
Fatura Gönderirken Sayaç Otomatik Olarak Artmıyorsa
KobiERP E-Dönüşüm modülünden E-Fatura Ayarlarına gidilerek Yenilikleri Güncelle Butonuna basılır.
Yeni Cari / Stok Eklenmesi Yapılırken Eski Cari / Stok Kodu Geliyorsa
Hizmetler>Toplamları Hesapla alanında 07-Kartlara ait otomatik sayaçları düzenle ve 08-İşlemlere ait otomatik sayaçları düzenle maddeleri seçilir. Sayfanın sol alt tarafında yer alan Başla butonuna basılır.
Sorun düzelmezse
Hizmetler> Kart/İşlem Sayaçlarından örneğin Cari Sayacı numarası 1 arttırılır.
Teklif / Fatura Oluşturma işlemlerinde Ekran Donuyorsa ve Stok Eklemesi Yapılamıyorsa
Son yapılan işlemlerin belge / teklif numaralarına bakılır. Ayarlar >Kullanıcı Tanımları >Kullanıcı Seçimi Yapılır >Kullanıcı Yetkileri >Kullanım Bilgileri >Satış Faturası Belge No veya Teklif No son işlem numarasından 1 arttırılır.
Eğer sorun çözülmediyse
Hizmetler >Kart İşlem Sayaçlarından işlem numarası 1 arttırılır.
Alınan Siparişte Fatura Oluştur Butonuna Basıldığında Ön Satış Faturası Oluşması İsteniyorsa
Sipariş içerisinde yer alan Cariye Yansıt alanı Evet olarak seçilirse alınan siparişlerde fatura oluştur butonuna basıldığında Toptan Satış Faturası değil Ön Satış Faturası oluşturulur.
Fatura E-Fatura Modülünde Reddedilmiş Olarak Gözüküyor Ama Entegrasyon Portalında Reddedilmiş Gözükmüyorsa
E-Fatura Temel Fatura senaryosunda gönderildiyse bu faturaya yanıt verilemez. Yanıt verilebilmesi için faturanın Ticari Fatura senaryosu ile gönderilmiş olması gerekiyor.
E-Fatura / E-Arşiv Tasarımlarında Firma / Cari Bilgi Değişikliği Yapılmak İstenirse
Ayarlar>Firma Tanımlarından istenilen değişiklikler yapılabilir.
Kartlar>Cari Kart Ayarlarından carinin bilgi değişikliği yapılabilir.
JetPos Programında Banka Tanımları Gelmiyorsa
KobiERP programına giriş yapılır. Genel Tanımlar > Şube Tanımları alanından şube seçimi yapılır ve banka alanında JetPos’ta gözükmesi istenilen bankalar seçilmiş mi bakılır. Sonra Kaydet diyerek JetPos’tan tekrar kontrol edilir.
Fatura Gönderirken Cari E-Fatura a_fqkod Hatası
Fatura gönderim işlemi yapılırken “1.Satırdaki Cari E-Fatura a_fqkod Bilgilerini Kontrol Ediniz” Hatası alınıyorsa carinin posta kodu alanında bir hata vardır ya da eksiktir.
Kayıt Mali Dönem Dışında Hatası
Kayıt Mali Dönem Dışında hatası alınıyorsa Firma Tanımlarından firma seçilir sonrasında Muhasebe Çalışma tarihi arttırılır.
Fatura Gönderirken Belge Kontrolden Geçemedi (Paket Ayrıştırılamadı) Hatası
Fatura içerisine eklenen stoklarda stok adında veya diğer bilgilerde özel karakter olmamalı. & sembolü gibi.
Stok içerisinde özel karakter yoksa faturaya eklenen cari kart bilgilerinin içerisinde de özel karakter kontrolü yapılması gerekiyor.
İade Faturası Temel Fatura Olarak Gidiyor Ticari Fatura Olarak Gönderilebilir mi ?
İade Faturası üzerinde yapılan değişikliklerle birlikte fatura Ticari Fatura olarak gönderilemez. Temel Fatura olarak gönderilmesi zorunludur.
Cari Arama Ekranında Bakiye Gözüküyorsa Ama Carinin İçerisinde Bakiye Gözükmüyorsa
Kullanıcı tanımlarından kullanıcının şube yetkileri kontrol edilir. Şube yetkisi olmadığı yerde cari hesaplarının hareketleri görünmez.
Fatura Gönderirken Person için First Name Hatası
Firma Şahıs Firması ise Firma Tanımlarından Firma Yetkili Adı ve Soyadı alanlarının doldurulması zorunludur.
Tevkifatlı E-Fatura Gönderirken WithholdingTaxTotal de TaxTypeCode Hatası
KobiERP Programından Genel Tanımlar > İşlem Türleri >KDV Tevkifat Tanımlamalarında E-Fatura kodu alanına tevkifat kodu yazmalıdır.
Tevkifatlı E-Fatura Gönderirken WithholdingTaxTotal de TaxTypeCode Hatası
KobiERP Programından Genel Tanımlar > İşlem Türleri >KDV Tevkifat Tanımlamalarında E-Fatura kodu alanına tevkifat kodu yazmalıdır.
Müstahsil Makbuzu Gönderirken TaxTotalType Hatası
Kesinti tanımları yapılmamıştır.
Kartlar >Genel Tanımlar > Stok Tanımları >> Öndeğer Tanımları kısmında stopaj vs. tanımlamaları yapılması gereklidir.
Sipariş İçerisinde Fatura/Fiş Oluşturulacak Kalan Ürün Bulunamadı Uyarısı
Bu uyarı mesajı alınan sipariş faturaya dönüştürüldükten sonra, fatura içerisinde değişiklik yapılmışsa ve yeniden alınan siparişten fatura oluşturulacaksa bu uyarı mesajı ekrana gelir. Siparişlerin faturaya dönüştürülmesi esnasında siparişlerin sevkiyatı da gerçekleşmiş olur. Fatura oluşturulduğu için ve bu sebepten dolayı sevkiyatta ürün kalmadığı için bu uyarı mesajı ekrana gelir.
Sipariş faturaya dönüştürüldükten sonra fatura üzerinde değişiklik yapılmamalıdır. Eğer yapılmışsa siparişten de manuel değişiklik yapılması gereklidir. Yeniden bir fatura oluşturmaya gerek yoktur.
Kamu Faturası Türkiye IBAN Numarası Yazılmalıdır Hatası
Bu uyarı mesajı Kamu faturasında fatura kapat işleminin tahsilatının kredi kartı ile yapılmasından kaynaklıdır. Fatura önce kasa tahsilatı olarak kapatılıp fatura yollanabilir. Daha sonra kullanıcı fatura içeriğine girerek tahsilat yerini yine istediği şekilde değiştirebilir.