DİJİTAL PAZARLAMA HAKKINDA

Dijital Pazarlama Hakkında Kategorisi Dijital Pazarlama (çevrimiçi ve çevrimdışı) Hizmetlerini içeren makalelerden oluşmaktadır. Hizmet Başlıkları Web Sitesi, Sosyal Medya Pazarlaması, Mobil Pazarlama, E-Posta Pazarlaması, İçerik Pazarlama, SEO, SEM, PPC, Performansa Dayalı Pazarlama, Online Halkla İlişkiler, Video Pazarlama ve TV, Radyo, SMS, Bilboard Pazarlamacılığı şeklindedir.

Notlar

SEO: (Search Engine Optimization) Arama Motoru Optimizasyonu.

Arama Motoru: (İnternet Arama Motoru veya Web Arama Motoru) İnternette, kullanıcıların merak ettikleri bilgilere anında ulaşmasını sağlayan yazılımlardır. En yaygın olanı Google dur. Diğer örnek arama motorları Bing, Yandex, Yanii, Yahoo, Opera dır.

SEM: (Search Engine Marketing) Arama Motoru Pazarlamacılığı.

PPC: (Payment Per Click) Tıklama Başına Ödeme demektir. İnternette verilen reklamlarda, reklam verilen siteye yapılan tıklama ile reklam ücretinin oluşmasıdır. Tıklama ile ilgili maliyet sabit değildir.

Web Sitesi: İnternet üzerinde benzeri olmayan bir adres (domain) üzerinden ziyaretçilerine, görsel, metin, video ve animasyon olarak bilgi aktaran veya hizmet sunan sayfaların tümüne verilen addır.

Sosyal Medya: Katılımcıların bir araya gelerek fikir alışverişi yaptığı, tartıştığı, iletişim kurduğu ve sosyal etkileşime girdiği, altyapısı web tabanlı yazılım ve hizmetlerden oluşan online ortamlardır.

TV: Televizyon

SMS: (Short Message Service) Kısa Mesaj Hizmeti. Cep telefonu ile yapılan kısa mesaj hizmetine SMS denir. Cep telefonundan yazılan bir mesajı başka bir cep telefonuna gönderilmesi diye de tanımlanabilir.

Bilboard: Açık hava reklam araçlarıdır. Günümüzde dijital bir çok yerde reklam panolarına dönüşmüştür. Dijital Pazarlamanın çevrimdışı hizmetleri kapsamında değerlendirilmektedir.