Sosyal Medya Pazarlaması İşletmelerin, ürün ve hizmetlerinin tanıtımı yapmak, bilinilirliğini artırmak, marka imajını korumak ve yeni müşteri kazanmak, mevcut olan müşteriler ile etkileşim halinde olmak ve güven vermek vb. amaçlar için Sosyal Medyanın kullanılmasıdır.
Teknoloji ilerledikçe iletişim araçları da gelişti ve değişti. Bu değişim pazarlama yaklaşımlarının da değişmesine neden olmuştur. Web 2.0 ile birlikte, Web 1.0 olarak adlandırılan tek taraflı web sayfası ve içerik yayınlama dönemi bitmiş, yerini kullanıcıların oluşturduğu içerikler ve bunların yayınlanması dönemi başlamıştır. Web 2.0 dan önce pazarlamacılar, önceden tanımlanmış hedef kitleye, belirli bir mesajı ulaştırmaya odaklanmışlardır. Bu mesajlar ile hedef kitlenin harekete geçmesi hedeflenmiştir. Geleneksel pazarlama olarak da adlandırılan bu yapıda, pazarlamacıların pazar araştırmaları, tüketici anketleri, odak grupları vb. yöntemlerle tüketicilere danışıldığı da olmuştur. Geleneksel Pazarlamada tüketici pasif bir bilgi alıcısı olarak görülür ve yapılan çalışmalar ile istenilen doğrultuda yönlendirilmeye çalışılır.