Web Sitesi
Web Sitesi internet üzerinde benzeri olmayan bir adres (domain) üzerinden ziyaretçilerine, görsel, metin, video ve animasyon olarak bilgi aktaran veya hizmet sunan sayfaların tümüdür.
Web Sitesi internet üzerinde benzeri olmayan bir adres (domain) üzerinden ziyaretçilerine, görsel, metin, video ve animasyon olarak bilgi aktaran veya hizmet sunan sayfaların tümüdür.
Hedef kitleye ulaşabilen ve bu kitleyi ikna edebilecek içerik ve hizmetleri barındıran bir Web Sitesi, günümüzde İşletmeler için yapılacak en önemli yatırımlardan birisidir. Web Sitenizi dijital dünyanın en değerli mülkü haline getirebilmeniz, Dijital Pazarlama Stratejinizin ne kadar doğru olduğuyla orantılıdır. Amazon e-ticaret ile sahibini dünyanın en zengin kişisi yapmıştır. internet sitesinin bir işletme için ne kadar değerli olduğunu göstermesi açısından bu önemli örnektir.
Web Siteniz sizin tamamen kontrol edebileceğiniz bir mülktür. Burada her şeyi istediğiniz gibi değiştirebilir, düzeltebilir, manipüle edebilir veya kaldırabilirsiniz. Dijital dünyanın en uç noktasına rahatlıkla ulaşabildiğiniz bu mülk ile, ürün ve/veya hizmetleriniz için her türlü tanıtımı ve kampanyayı yapabilirsiniz. Sitede ki her işlemi takip edebilir ve ölçebilirsiniz. Dijital mülkü, diğer mülklerden pozitif yönde ayıran en önemli özelliği ölçülebilir olmasıdır. Bu sayede internet sitenizdeki zayıf ve güçlü alanları görebilir ve önlem alabilirsiniz.
Web site dijital pazarlama platformunda önemli bir rol oynamaktadır. Dijital pazarlamanın ana bileşeni denilebilir. Diğer bütün teknikler ise insanları web sitesine yöneltmek içindir. Web sitesi yaptığınız işi en iyi şekilde yansıtmalıdır.
İyi bir işiniz var ve yerel olarak iyi işletiyorsanız fakat bir adım daha öne atılıp işinizi genişletmek ve karınızı artırmak, daha fazla kitleye ulaşmak istiyorsanız yeni bir pazarlamaya ihtiyacınız var demektir.
Dünyanın dijitalleşmeye başladığı bu çağda ilk adımı web sitesi kurarak atabilirsiniz. Dijital dünyada birçok tedarikçi ve müşteri bulunmaktadır.
Web sitesine işletmeniz hakkında bilgi veren bir içerik paylaşabilir, yaptığınız projeleri ve referansları ve son olarak iletişim bilgilerinizi ekleyip, müşterilerin size daha kolay ulaşmasınız sağlayabilirsiniz.
Rekabetin çokça yaşandığı dijital pazarda, kendinizi fark ettirmek, müşterileri kendinize çekmek ve aktif müşteri haline getirmek için iyi içeriğe sahip bir web sitesi tasarlamalısınız.
Web sitenize güncel, özgün, bilgi içerikli makaleler eklemeniz, konu hakkında araştırma yapan insanların web sitenize uğramasını sağlar. Makaleleriniz insanlar tarafından beğenilirse bunları başka yerlerde paylaşıp tanınırlığınızın artmasını sağlayabilirler. Aynı zamanda web sitenize üye olup onlara bildirim yollamanızı isteyebilirler. E-postasını aldığınız müşteriyle iletişiminizi sürekli kılma yollarını arayıp onu aktif müşteri haline getirebilirsiniz.
Her müşteri iyi bir müşteri hizmeti bekler. E-posta ile müşteriye ulaşmanın yanı sıra artık web sitelerinde canlı destek ve makaleleri yorumlama seçenekleri de mevcuttur. Canlı destek yazılı ya da sesli olarak sağlanabilir. Müşteriye en hızlı şekilde dönüş yapılıp sorunlarına tatmin edici yanıtlar verilmelidir. Yorum yapılırken de aynı özeni gösterip olabildiğince hızlı bir şekilde yorum yanıtlanmalıdır.
Web sitelerine dünyanın herhangi bir yerinden erişim sağlanabilir. Bu yüzden küresel pazarlama platformunu göz önünde bulundurarak uygun web sitesini hazırlamak gerekmektedir.
İşletmenizin adresi değişebilir, yeni şubeleri açılabilir, bunların paylaşımı web sitesinden yapılmalıdır ki web sitenizin aktif olarak işlediği ziyaretçiler tarafından anlaşılsın.
Bir reklam, broşür yayınladığınızda link olarak web site adresinizi de verebilirsiniz. Böylelikle broşürü görenler web sitenizi ziyaret edip işinizi beğenmeleri durumunda sizinle iletişime geçebilirler.
İşletmeler ürün veya hizmet olmak üzere iki türdür. İşletme türü fark etmeksizin müşteri memnuniyetine öncelik verilmelidir. Ürün tabanlı işletmelere web sitenin katkısı aşağıdaki gibidir:
İnsanlar web sitenize gelir ve ürünlerinizi inceler.⇒ Sipariş oluştururlar ve ödeme sayfasına yönlendirilirler.⇒ Müşteri ödeme yaptıktan sonra ürün kuyruğuna girer. ⇒ Teslim süresi ve teslim yeri müşterinin konumuna bağlı olup, teslimat bilgileri müşteriye duyurulur.
Hizmet tabanlı işletmelere web sitesinin katkıları:
İnsanlar web sitenize gelir ve ihtiyaç duydukları hizmeti arar. ⇒ Ödemeler gösterilir ve müşteri hizmetleri ile iletişim imkânı sağlanır. ⇒ Müşteri ile anlaşılıp kabul edildikten sonra web sitesindeki kişiler ile paylaşılır. ⇒ İş sonunda ödemeler web sitesinden yapılır.
Her işletmenin yaptığı işe göre uyguladığı bir strateji vardır. Siz de kendiniz için en uygun stratejiyi geliştirip işe başlayın. Başlangıçta istediğiniz düzeyde ilerleme kaydetmeseniz bile zamanla müşterini taleplerine ve pazar ihtiyaçlarına da bakılarak yeni yollar deneyip stratejinizi geliştirebilirsiniz. Bu da başarıyı beraberinde getirecektir.