Dijital Pazarlamanın Faydaları
Dijital Pazarlamanın Faydaları, satış, hizmet, iletişim, tasarruf ve gelişme olarak beş ana başlık altında ele alınabilir.
Dijital Pazarlamanın Faydaları, satış, hizmet, iletişim, tasarruf ve gelişme olarak beş ana başlık altında ele alınabilir.
Pazarlama, daha biz pazarlama yaptığımızın farkında değilken bile yaptığımız bir iş idi. Eski yıllardan ele alacak olursak daha yazının bulunmadığı zamanlarda, insanlar sözlü olarak pazarlama yapıyorlardı. Birinin yaptığı işi övmek, saygınlığını artırmak, onu duyurmak, kulaktan kulağa aktarmak da bir pazarlama boyutudur. Daha sonra, çizerek bir şeyler anlatmışlar, sonrasında yazarak, pazarlamayı üst boyutlara ulaştırmışlar. Bunun kanıtlarını arkeologlar yaptıkları kazılar sonucu ortaya çıkarmışlardır. Elektriğin bulunması pazarlamanın da sanala geçmesine yol açmıştır. Telgraf, telefon, televizyon internet derken en çok tercih edileni internet olmaya başlamıştır.
İnternet daha geniş bir platform sunmakta olup daha yaygın kullanıldığı için istenilene ulaşmak oldukça kolaylaşmıştır. İnternetin hayatımıza kattıklarından biri de dijital kavramıdır. Dijital, elektronik tabanlı sayısal işlemlerin sektörlere uygulanmasıdır, tanımını yapabiliriz. Pazarlama da zamanla yerini dijital pazarlamaya bırakmıştır.
Dijital Pazarlamanın Satışları çevrimiçi ve çevrimdışı kanallar yoluyla artırmasıdır. Çevrimiçi satışlar kısaca e-ticaret olarak tanımlanmaktadır. E-Ticaretin kendi içerisinde birçok türleri vardır. E-Ticaret ile çevrimdışı hizmet ve ürün veremeyeceğimiz uzaklıktaki geniş alanlara ulaşabiliriz. Yine çevrimdışı kanallarda oluşturamayacağımız ürün çeşidini çevrimiçi olarak oluşturabiliriz. Çevrimiçi ticarette ürün ve hizmetlerin teminini ve satışını daha düşük fiyatlar ile yapabiliriz. Çevrimiçi satışları daha geniş bir dağıtım üzerinden yapabilme şansımızda vardır.
Dijital Pazarlama başka bir deyiş ile e-pazarlamanın çevrimdışı kanallardaki satışa da etkisi vardır. Çevrimiçi pazarlama çalışmaları geleneksel mağazalarımızdaki satışların artırılmasında da önemli rol oynamaktadır. Sosyal medyada yapılan çekilişler, kampanyalar ve yerel reklamlar ile fiziki mağazamızdaki satışları artırmasını örnek olarak gösterebiliriz.
İnternet sayesinde müşterilerinize sağlayacağınız ilave faydalar oluşturabilirsiniz. Mesela çevrimiçi pazarlama ile yazılım satan bir işletme olduğunuzu varsayalım. Geleneksel yöntem ile sınırlı olarak vereceğiniz maliyeti daha yüksek olan hizmetleri, sınırsız veya çok daha fazla sürede daha düşük maliyetler ile verebilirsiniz. Örneklendirecek olursak satışını yaptığınız yazılım ile ilgili verilecek eğitimi çevrimiçi olarak verebilir. Verdiğiniz eğitimler ile ilgili eğitim videolarına müşterilerinizin youtube gibi video yayınlayan sosyal medya kanallarından sınırsız sayıda ulaşmasını sağlayabilirsiniz.
Yine çevrimiçi diyaloglar ve geri bildirimler üzerinden satışını yaptığınız ürün ve/veya hizmetlerinizin gelişmesini sağlayacak done lere çok düşük maliyetler ile sahip olabilirsiniz.
Çevrimiçi kanallar müşteriler ile birçok farklı başlık altında diyalog kurmanıza imkân vermektedir. Messenger, Whatsapp gibi sosyal medya uygulamaları aracılığı ile yazılı, sesli veya görüntülü iletişime geçebilirsiniz. İnternet sitenizde yayınladığınız bir içerik ile ilgili veya Youtube kanalınızda yayınladığınız videolar için yapılan yorumlara cevap vererek te müşterilerinizle iletişime geçebilirsiniz. Web sitenizde oluşturduğunuz formal anketler üzerinden çevrimiçi pazar araştırması da yapabilir, ürünleriniz ile ilgili değerlendirme sonuçlarına ulaşabilirsiniz. Müşterilerinizin kendi aralarında şirketiniz ve ürünleriniz ile ilgili yapmış oldukları diyalogları bilgi edinmek amacı ile informal olarak gözlemleyebilirsiniz. Çevrimiçi bütün bu etkileşimler sayesinde müşterilerinizle daha da yakınlaşabilirsiniz.
Çevrimiçi yapılan pazarlama ile ilgili maliyetler, geleneksel pazarlama maliyetlerinden çok daha düşüktür. Geleneksel pazarlama da müşterilerinize yapacağınız kampanyayı duyurmak için, radyo, televizyon, sms ve billboard gibi çevrimdışı dijital kanalları kullanmanızın maliyeleri, bunun yanın da bastıracağınız insert ve bu insert ü dağıtım maliyeleri, çevrimiçi dijital pazarlama maliyetleriyle kıyaslanamaz bile. örnek olarak müşterilerinize yapacağınız kampanyayı mail yolu ile duyurmanın maliyeti yok denecek kadardır . Yine çevrimiçi kanallar (sosyal medya ve arama motorları) üzerinden kampanyalarınızı reklam yoluyla duyurmak ta daha düşük maliyetli olacaktır.
Kısaca özetlersek çevrimiçi satış, hizmet, iletişim işlemlerin de, çevrimdışı işlemlere kıyasla daha az personel, zaman, basım gerekeceğinden, bu işlemlere harcanacak kaynaklarda ciddi tasarruflar sağlayacaktır. Yine müşterilerin satışını yaptığımız ürün ve/veya hizmetler ile ilgili en çok sordukları konuların cevaplarına ulaşabilecekleri sss sayfaları ile de ciddi tasarruflar oluşmaktadır.
Çevrimiçi müşterilerin önerileri ve teklifleri ile markanızın bilinilirliği artacak, markanıza duyulan güveni pekiştirecektir. Markanız ile ilgili farkındalık oluşturmak, markanın çevrimiçi oluşan topluluk ta beğenilmesi, markaya erişim ve satın alınması, markanızın e-pazarlama yoluyla gelişmesini sağlayacaktır.
Özellikle sosyal medyada, markanızın takipçisi fazla olan kişiler tarafından önerilmesi ve kullanılması potansiyel müşteri kitlesi tarafından daha kolay tercih edilmesini ve satın alınmasını sağlayacaktır. Müşterilerinizin markanıza ait ürünler ile ilgili deneyim lerinin çevrimiçi ortamlarda paylaşılması da marka gelişiminize katkı sağlayacaktır.