Adım 1: Mobil Alıcı Personeli Belirleyin
Hedef kitleyi anlayabilmek, herhangi bir pazar stratejisinin ilk adımıdır. Alıcı personel, gerçek müşterilerin kurgusal bir temsilidir. Her müşteri geçmişini, iş tanımını, ana bilgi kaynaklarını, hedeflerini, zorlukları, tercih edilen içerik türünü, itirazlarını, satın alma sürecindeki rolünü açıklayan bir görüntü oluşturmanız hedef kitlenizin net resmini gördüğünüzde iletişim kurmanızı daha kolaylaştıracaktır.
Yapılan bir araştırmaya göre;
Tüm e-postaların %65’i ilk önce mobil cihazda açılmaktadır.
B2B e-ticaret modelinde, alıcıların %56’sı, satıcıların içeriğine erişmek için sık sık akıllı telefon kullanmaktalar.
Yetişkinlerin %95’i içeriğe/bilgiye erişmek için öncelikle akıllı telefonlarını kullanmaktadırlar.
Hedef kitlenizi daha iyi anlamak için, web siteniz ile ilgili sorular sorabilir, anket yapabilirsiniz. Sitenizin mobil trafik verisini anlamak için Google Analytics’i takip edebilirsiniz. Hedef kitlenize gönderdiğiniz e-postalar hangi günlerde(hafta sonu, hafta içi), hangi saatlerde(sabah, akşam), hangi konuyla ilgili daha fazla görüntüleme aldığını analiz edip, hedef kitlenizin isteklerine cevap verebilirsiniz.