E-Ticarette Ölçümleme ve Analiz
E-Ticarette ölçümleme ve analiz, bu sektöre girdikten sonra yapılması gereken adımlardan biridir. Belirlediğiniz stratejilerin müşteriler açısından tepkisini ölçümlemek ve bu tepkiler doğrultusunda kendinizi geliştirmeniz gerekmektedir. Kendinizi geliştirmek için satışlarınıza ait parametreleri belirleyerek bu parametrelerin nerelerde kullanılacağını iyi araştırmalısınız. Satışa ait bazı parametreler ve bunların nerelerde kullanılacağı ile ilgili bilgileri aşağıdaki gibi tanımlanabilir.
Stok Yönetimi
Stoklarınızın kontrolünü etkili bir şekilde gerçekleştirmelisiniz. Stok kontrolünü kendi kendinize yapmak yerine ERP programı kullanarak işlemlerinizi daha hızlı yapabilirsiniz. Stok miktarlarınızı kontrol ederek, belirli stok altına düştüğünüzde bu ürünün sitenizde satışa kapatabilirsiniz. Talebi fazla olan ürünlerde stok alt limiti belirleyerek gerekli zamanda ürünü temin etmeniz için kendinize bir plan yapmanız daha doğru olacaktır.
Rakip Analizi
E-Ticaret sitenizde satışını yaptığınız ürünlerin fiyatlarını rakiplerinizde de analiz etmelisiniz. Rakiplerinizden daha yüksek fiyatlarla satış yapmanız pazardaki konumunuzu etkilemektedir. Fiyatlar ile rakiplerinizi alt edebileceğiniz gibi farklı kampanyalar sunarak da onların önüne geçebilirsiniz. Pazar yerini çok detaylı araştırarak, rakiplerinize karşı nasıl başarılı olacağınızı belirlemelisiniz.
Müşteri Sayısını Arttırma
Yapacağınız reklamlar, kampanyalar ve müşteriye özel indirimler ile müşteri portföyünüzü arttırabilirsiniz. E-Ticaret sitenize giren müşterileri yeniden pazarlama ile takip ederek, onların ilgisini çekebilirsiniz. Almak istediği ürünü müşteriyi bunaltmadan karşısına çıkarmanız, müşteriye özel teklifler sunmanız müşterinin hoşuna gidebilir. Sosyal medyayı etkili kullanarak müşteri sayınızda ve satışlarınızda büyük bir artış gözlemleyebilirsiniz.
Site Trafiğini Arttırmak
Sitenize gelen trafiği arttırmak ve sitede kalma oranını yükseğe çıkarmak ve Google gibi arama motorlarında üste çıkmakla ilgili çalışmalar yapmalısınız. Fakat site trafiğiniz arttıktan sonra dikkat etmeniz gereken bazı durumlar oluşabilir. Trafik artışı yüzünden siteniz çökebilir. Bunun için sunucu seçiminizin doğru olması önemlidir. Site trafiğiniz yüksek ama satış oranınız düşük ise belirlediğiniz stratejilerde hata var demektir.
Aylık Raporlamalar
Sitenizden yapmış olduğunuz satışlar, kazandığınız müşteri sayısı gibi önemli olan metriklerin aylık olarak raporunu almalısınız. Bu rapor, stratejilerinizin doğruluk ve kar oranını en doğru şekilde ölçümleyebileceğiniz yardımcı bir ölçüm aracı olarak düşünülebilir. Yapmış olduğunuz satışlar standart bir şekilde devam ediyor ise, stratejilerinizi geliştirmeniz gerekmektedir. Ya da satışlarınız gittikçe düşmeye başlaması ise yapmış olduğunuz stratejilerin yanlış olduğunu anlayabilirsiniz.
Ürün Satış Taktikleri
Müşteri karşısına birbirini tamamlayıcı ürünler çıkarmanız gerekmektedir. Müşteriniz herhangi bir ürün alıp sepetine eklediği zaman sepette o ürünü tamamlayan ya da ürüne eş olan diğer ürünleri müşterinin karşısına çıkarmalısınız. Bu sayede müşterinin daha fazla ürün satın almasını sağlayabilirsiniz. Bu ürün satış taktiği çapraz satış olarak bilinmektedir.