
E-Ticaret, Elektronik ticaret ya da internet ticareti olarak bilinmektedir. En önemli işlevi çevrimiçi ortamı kullanarak mal ve/veya hizmet alım satımı yapmak, aynı zamanda bu işlemleri gerçekleştirmek için gerekli olan para ve veri aktarımı sağlamaktır. Genellikle fiziksel ürünlerin çevrimiçi satışını yapmak için kullanılır. Bununla birlikte internet üzerinden kolaylaştırılan her türlü ticari işlemi de kapsamaktadır. Aynı zamanda özellikle mal ve hizmetlerin işlemesini ve çevrimiçi platformda gösterilmesini de ifade etmektedir.
E-Ticaretin tarihi ilk olarak çevrimiçi satışla başlamaktadır. 11 Ağustos 1994 yılında bir insan Sting grubunun bir CD’sini Amerikan perakende platformu olan NetMarket web sitesi aracılığıyla arkadaşına çevrimiçi ortamda satmıştır. Bu olay sayesinde bir işletme içerisinden internet aracılığı ile ürün satın alan ilk tüketicinin oluşmasına olanak sağlamıştır. Yani bugünlerde yaygın olarak bildiğimiz E-Ticaretin ilk örneğini bize sunmuştur.
O zamandan beri E-Ticaret, çevrimiçi perakendeciler ve pazaryerleri aracılığı ile ürünlerin müşteriler tarafından keşfedilmesini ve satışların kolaylaştırılmasını sağlamak için geliştirilmiştir.
Küçük ölçekli işletmelerden büyük ölçekli işletmelere kadar herkes E-Ticaretten yararlanmıştır. Bu da malların veya hizmetlerin geleneksel pazarlama ile mümkün olmayan ölçekte satılmasını sağlamıştır.
Tam Entegre E-Ticaret
ERP Yazılımı ile E-Ticaret sitenizin ve Pazaryerlerinin tam entegre çalışmasını sağlayan profesyonel çözüm paketlerimiz ile ticaretinizin sınırlarını kaldıracak, operasyonel maliyetlerinizi azaltıp karlılığınızı artıracaksınız.!
Tam Entegre E-Ticaret
ERP Yazılımı ile E-Ticaret sitenizin ve Pazaryerlerinin tam entegre çalışmasını sağlayan profesyonel çözüm paketlerimiz ile ticaretinizin sınırlarını kaldıracak, operasyonel maliyetlerinizi azaltıp karlılığınızı artıracaksınız.!
E-Ticaret Türleri
Çoğu insan E-Ticaretin sadece internet üzerinden mal veya hizmet satın almak olarak değerlendirmektedir. Ancak, bu işlemin hangi e-ticaret kategorisine göre gerçekleştiğini bilmemektedir. Altı adet temel türü vardır. Bunlar: İşletmeden işletmeye (B2B), İşletmeden Tüketiciye (B2C), Tüketiciden Tüketiciye (C2C), Tüketiciden İşletmeye (C2B), İşletmeden İşletmeye Yönetim (B2A) ve Tüketiciden Yönetim’e (C2A) ve hepsi farklı bir satın alma dinamiğini temsil etmektedir.
E-Ticarette Yönetim Süreçleri
E-Ticaretin yönetimi geleneksel pazarlama ile aynı sürece sahip değildir. Elektronik Ticaret yönetim sisteminde ele alınması gereken başlıklar bulunmaktadır. En önemlisi ise e-ticaretiniz hazır olduktan sonra kendinize taktik geliştirmenizdir. Geliştirdiğiniz taktik sadece satış odaklı olmamalıdır. Şirketinizin kalitesini ve kimliğini de geliştirecek bir stratejiye sahip olmanız gerekir.
E-Ticaret Yazılımları
Elektronik Ticaret siteleri içerisinde gerçek bir mağaza içerisinde bulabileceğiniz her şeyi rahatlıkla bulabilirsiniz. Bu siteler sayesinde çevrimiçi ortamda her türlü alışverişi yaparak, online ödeme yöntemleri ile ödeme yapabilirsiniz. İşte bu sitelerinin oluşturulması sırasında E-Ticaret Yazılımları büyük bir rol oynamaktadır. Firmaya bağlı olarak Elektronik Ticaret yazılımları farklı şekillenmektedir.
E-Ticarette Hukuk
Elektronik Ticaret hukuku, bilişim hukuku ile bağlantılı olan bir alandır. 2014 yılında E-Ticaret Yasası ya da Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği olarak kabul edilmiştir. Bu yasa satış öncesi ve sonrası için hem tüketicilerin hem de işletmelerin haklarını koruyarak düzenlemek için oluşturulmuş bir yasadır.
Elektronik Ticaret kanunu, on-line ticaret hayatında yaşanan olayları düzenlemek için oluşturulmuştur. Elektronik ticarete önemli ve detaylı düzenlemeler getiren bu yasa, işletmeleri bilgilendirme, sipariş, e-mail gönderimi ve kişisel verilerin korunmasına dair ayrıntılı ve yeni yükümlülükler getirmiştir.
E-Ticarette Ödeme Sistemleri
Elektronik ticaret sitelerinde en önemli unsurlardan biri de ödeme yöntemidir. Siteniz içerisinde farklı ödeme yöntemleri bulundurarak farklı türde kullanıcılara ulaşabilirsiniz. Genel olarak kullanılan ödeme yöntemi kredi kartıdır. Fakat sizin yine de siteniz içerisinde farklı ödeme yöntemleri bulundurmanız gerekmektedir. Satış sırasında güvenilir ödeme yöntemi sistemi kullanarak müşterileri kendinize bağlayabilirsiniz. Kullanıcı dostu ve manüel işlemden daha az zaman alıcı olan işletme, kuruluşun müşteri yelpazesinin genişlemesine yardımcı olmaktadır.
E-Ticarette Ölçümleme ve Analiz
Elektronik ticarette satışların ölçümlemesini ve analizini yapmak, geliştirilmiş stratejilerin sonuçlarını incelemek gibi önemli değerlendirmeler işletmenin uzun vadede başarılı olmasını sağlayan kriterlerdendir. Satış için bir plan geliştirerek müşterilerin bu planlara nasıl tepki verdiğini ölçümlemek gerekmektedir. Bu planları yapmak için satışlarla ilgili olan parametreleri bilmek ve bu parametrelerin ne amaçla kullanıldığını anlaşılmalıdır.
E-Ticaret ve Sosyal Medya
Sosyal medya, elektronik ticaret web siteleri için güçlü bir araçtır. Alışveriş yapanları yalnızca yeni bir ürüne veya çekici bir kampanyaya yönlendirmekle kalmayıp, onlarla etkileşimde bulunma ve bir topluluk duygusu oluşturma becerisine oldukça faydalıdır. Eksiksiz bir sosyal medya varlığı, bazı ağlar üzerinde doğrudan satışların yanı sıra, müşterilerin beğendiği ürünleri ve son satın alımlarını tek bir tıklamayla arkadaşlarıyla ve takipçileriyle paylaşmalarını sağlamak için de oldukça kullanışlıdır.
Elektronik Ticaret ve SEO
E-Ticaret ve SEO on-line alışveriş sitenizin verimli, etkin ve geri dönüşüm oranlarının en düzeyde olmasını sağlamak için özenle okumanız ve yazılanları titizlikle uygulamanız gereken en önemli başlıklardandır. E-Ticaret sitenizin SEO çalışması yoksa rakipleriniz karşısında ciddi dezavantaj yaşarsınız. SEO kısaca Arama Motoru Optimizasyonudur. Biraz daha açarsak SEO, E-Ticaret sitenizde Arama Motorlarının istediği kriterlere uygun olan çalışmaların tümüdür.
İyi bir SEO çalışması ile hedeflediğiniz potansiyel kitlenize ulaşabilirsiniz. Arama Motorları, SEO yapısı güçlü siteleri, anahtar kelimeler sorgulamaların da ilk sıralarda gösterir. Bu da size diğer E-Ticaret siteleri arasında çok ciddi avantaj sağlar.
Mobil E-Ticaret
Mobil E-ticaret, akıllı telefonlar ve tabletler gibi mobil cihazlar üzerinden yapılan çevrimiçi satış işlemlerini içerir. M-ticaret olarak bilinmektedir. M-ticaret mobil alışveriş, mobil bankacılık ve mobil ödemeleri içerir. Mobil sohbet botları, işletmelere e-ticaret fırsatları da sunarak tüketicilerin şirketlerle sesli veya yazılı konuşma yoluyla işlem yapmalarını sağlar.
Sunucu ve Domain Seçimi
Elektronik Ticaret sitesi ya da herhangi bir web sitesi kurulumu yaparken, ilk yapmanız gereken adım doğru bir domain adına karar vermektir. Birçok girişimci domain adı seçimi sırasında oldukça zorlanmaktadır. Domain adının orijinalliği, etkileyiciliği, akılda kalıcılığı gibi birçok şeye dikkat etmek gerekir. Çünkü bu belirleyeceğiniz alan adı sizin internet dünyasındaki kişiliğinizi gösterecektir.