Giriş Ekranı
Cari kartı giriş ekranında, yazılımda mevcut olan tüm aktif cari hesap kartlarının farklı kıstaslarda aranma işlemi gerçekleştirilir. Kodu, adı, bakiyesi, türü ve grubuna göre arama gerçekleştirebilir, içinde ara kutucuğu sayesinde istediğimiz cari hesap kartını kolaylıkla bulabiliriz.
Üst Alanlar
Cari kartları yeni kayıt ekranındaki üst alana müşteri veya müşteri adaylarının bilgileri doldurulur. Kodu kısmına üç farklı şekilde tanımlama gerçekleştirilebilir. Durumu alanından aktif veya pasif olarak seçimler yapılabilir. Böylelikle hareket geçmişi olup silinemeyen cari hesap kartlarını pasif yaparak arama ekranında gözükmemesini sağlarız.
Alt Alanlar
Cari hesap kartları alt alanında kaydet, yeni, ara, mutabakat mektubu, ekstre, yedekle ve sil butonları yer alır. Bilgi alanları doldurulmuş cari hesap kartının kayıt işlemi kaydet butonundan gerçekleştirilir. Ekstre butonu istenilen tarih aralıklarında carinin bakiye vadeli veya işlem dövizli ekstre raporunun oluşturulması sağlar. Yazıcıdan çıktı alınabilir aynı zamanda mail yoluyla da iletilebilir.
Görüşmeler
Cari ile yapılan görüşmelerin kaydı oldukça önemlidir. Çünkü tüm ticari işlemler görüşme ile başlar. ERP Yazılımı, KobiERP’de gerçekleştirilen görüşmeler ilgili cari hesap kartı içerisinde ki görüşmeler sekmesine kaydedilir. Bu adımı gerçekleştirmeden önce yazılımda görüşme tanımlarının yapılmış olması gerekir. Görüşmeler sekmesinde sağ tıklandığında iki seçenek mevcuttur. Yeni görüşme ekle seçeneği ile görüşme kaydı başlatılır. Hatırlatma günü girilirse takvim ajandaya otomatik olarak kaydedilir. Böylelikle günü geldiğinde yazılım hatırlatma mesajını ekrana yansıtır. Yeni detay ekle seçeneği ise o görüşmeye ait devam niteliği taşıyan görüşmelerin kaydının yapılmasını sağlar. Görüşme olumlu veya olumsuz sonuçlanana kadar detay eklenebilir.
Ticari Bilgiler
Cari hesap kartlarında yer alan ticari bilgiler sekmesinde borç, alacak, bakiye takibi yapılır. Cariye özel bakiye, çek-senet limiti belirlenerek uyarı durumu seçilir. Ödeme hatırlatma kutucuğu sayesinde otomatik olarak satış gerçekleştiğinde vade gününü takvim ajandaya aktarır. Ticari bilgiler sekmesinden ıskonto tutarı veya oranı tanımlanabilir böylelikle o cari üzerinde işlem gerçekleştiğinde otomatik olarak ıskonto alanları dolu gelir.
Fatura Adresi
KobiERP Yazılımı cari hesap kartında yer alan fatura adresi sekmesine cariye ait bilgi girişleri yapılır. Adres, telefon, e-posta alanları doldurulur. Adres bilgilerine göre ülke, şehir, ilçe eşleştirmesi yapılır. Bir firmanın muhasebe açısından üç durumu söz konusudur. Firma borçlu, alacaklı veya borcu alacağı yok şeklinde değerlendirilir. Firmaya ilk giriş yapıldığında firma borçlu ise devir borç alanı, alacaklı ise devir alacak alanına giriş yapılır. Cari kart içerisinde ki hareketler sekmesinden kontrolü sağlanır. Bir firmanın birden fazla şubesi var ise ve ürünlerin ayrı ayrı sevki gerçekleştiriliyorsa diğer sevk adresleri alanı kullanılır. Bu alandan şube bilgilerinin girişi yapılıp şube kaydı gerçekleştirilir.