KOBİERP Tanımlama ve Yetkilendirmeler
KobiERP yazılımı içerisinde kullanıcının kullandığı alanlarda yetkilendirme ve kısıtlamaların nasıl
yapıldığı bilgilerine bu sayfadan ulaşabileceksiniz.
KobiERP yazılımı içerisinde kullanıcının kullandığı alanlarda yetkilendirme ve kısıtlamaların nasıl
yapıldığı bilgilerine bu sayfadan ulaşabileceksiniz.
KOBİERP Tanımlama ve Yetkilendirmeler Başlıkları
KobiERP yazılımında Kartlar > Genel Tanımlar içerisinde Şube ve Depo Tanımlamaları alanı mevcuttur. Şube ve Depo Tanımlamaları işletmenizin mevcut şube ve depolarını tanımlamanızı sağlamaktadır.
Seçilen şube ve depoya göre işlemler yapmak için öncesinde bu tanımlama işlemlerini gerçekleştirmeniz gerekmektedir. Tanımlaması yapılan şubeye depo eklenir ve depo türü belirlenir. İstenirse o depoya ait Negatif Envantere İzin Ver, Bu Depo Konsinye Deposudur ve Rezerve Deposu Açılsın Mı? gibi seçeneklerde seçilebilir.
KobiERP yazılımımızda yer alan Şube ve Depo Tanımlamaları alanı genel olarak bu şekildeydi.
KobiERP yazılımında Ayarlar sekmesi içerisinde Kullanıcı ve Personel Tanımlamaları alanı mevcuttur.
Kullanıcı Tanımları alanı yazılımı kullanacak kullanıcı için yapılacak tanımlardır. Bu tanımlamayla kullanıcı için, kullanıcı kodu şifre ve kullanıcının yetki ve kısıtlamaları oluşturulabilir. Personel Tanımları alanı ise çalışan personelin kartlarının açıldığı kısımdır. Bu alanda personelin maaşı da tanımlanır. Personele verilen avanslar ve kalan maaş ödemeleri buradan takip edilir. Yetki ve kısıtlamalar ile bu işlemler muhasebe ve yönetici dışındaki diğer kullanıcılara gösterilmez.
KobiERP yazılımımızda yer alan Kullanıcı ve Personel Tanımlamaları alanı genel olarak bu şekildeydi.
KobiERP yazılımında Ayarlar > Kullanıcı Tanımları sekmesi içerisinde Kullanıcı Yetkilendirme ve Kısıtlamaları alanı mevcuttur.
Kullanıcı Yetkilendirme ve Kısıtlamaları yazılımı kullanacak personel için yapılacak tanımlardır. Bu tanımlamayla kullanıcı için, kullanıcı kodu
şifre ve kullanıcının yetki ve kısıtlamaları oluşturulur.
KobiERP yazılımımızda yer alan Kullanıcı ve Personel Tanımlamaları alanı genel olarak bu şekildeydi.
KobiERP yazılımında Kartlar > Genel Tanımlar > Cari Tanımları > Cari Görüşme Tanımları içerisinde Görüşme Tanımlamaları alanı mevcuttur.
Müşteri ve Tedarikçiler ile yapılan görüşmelerin yazıldığı ve hatırlatma tarihi verilerek ajandaya aktarıldığı ilgili cari kart içerisinde kullanılan görüşmeler alanı için tanımlamaların yapıldığı kısımdır.
KobiERP yazılımımızda yer alan Görüşme Tanımlamaları alanı genel olarak bu şekildeydi.
KobiERP yazılımında Kartlar> Banka ve Kartlar> Kasa olmak üzere Kartlar sekmesi içerisinde Banka ve Kasa Kartı Tanımları alanı mevcuttur.
Yazılımı kullanıcak olan müşteri kendisine ait banka ve kasa tanımlarını yaptığı alandır. Burada Banka Kartı tanımlaması ve Banka Şubesi tanımlamaları yapıldıktan sonra açılan banka ve şubeye göre banka hesabı eklemeleri yapılabilir
KobiERP yazılımımızda yer alan Banka ve Kasa Kartı Tanımları alanı genel olarak bu şekildeydi.
KobiERP yazılımında Kartlar > Genel Tanımlar > Döviz Tanımları içerisinde Döviz Tanımlamaları alanı mevcuttur. Döviz Kur Tanımları program parametrelerinden otomatik gelmektedir.
Dövizli işlemler için döviz tanımlarının yapılması gerekiyor. Hangi para birimleri kullanılacaksa o para birimleri sisteme tanıtılacak. Bu tanımlamalar yapılırken dövizin Uluslar Kodunun doğru yazılması gerekiyor. Aksi Takdirde döviz kurlarının aktarımları yapılmaz. Tanımlanan dövizlerin kurlarının girildiği alandır. Geriye dönük dövizli işlem yapılacak bütün tarihlerin döviz kurlarının girilmesi gerekiyor. Günün döviz kurunun otomatik olarak atanması sağlanabilir.
KobiERP yazılımımızda yer alan Döviz ve Döviz Kur Tanımlamaları alanı genel olarak bu şekildeydi.
KobiERP yazılımında Kartlar > Zorunlu Alan Tanımları içerisinde Zorunlu Alan Tanımlamaları alanı mevcuttur.
Stok ve Cari kartlarında girilmesinin zorunluğu olduğu alanları belirleyeceğimiz kısımdır.
KobiERP yazılımımızda yer alan Zorunlu Alan Tanımlamaları alanı genel olarak bu şekildeydi.
KobiERP yazılımında Kartlar > Masraf Tanımları > Masraf Kartları sekmesi içerisinde Genel Gider Tanımları
yapılabilir.
KobiERP yazılımında genel gider ile ilgili tanımlamaların nasıl yapıldığını detaylı bir şekilde anlatan tanımlama videosudur. Masraf kartlarında dokümanımızdaki örnekler dahilinde kategoriler ve alt kategoriler oluşturulur. Sizde kendi bilgilerinize göre firmanıza ait genel gider tanımlamalarınızı oluşturabilirsiniz.
KobiERP yazılımında genel gider ile ilgili vergi kategorisi ait tanımlamaların nasıl yapıldığını detaylı bir şekilde anlatan tanımlama videosudur. Masraf kartlarında dokümanımızdaki örnekler dahilinde vergi kategorisi oluşturulur. Sizde kendi bilgilerinize göre firmanıza ait vergilerinizi oluşturabilirsiniz.
KobiERP yazılımında Kartlar > Masraf Tanımları alanı mevcuttur. Masraf kartları tanımları işletmenize ait olan gider kalemlerinin KobiERP yazılımında tanımlandığı bölümdür.
İşletme giderlerinin takibi için mutlaka gider yani masraf kartlarının tanımlanması gerekmektedir. Masraf kartları tanımlama alanında genel tanımlar, alış/satış, hareket bilgisi, sipariş hareketleri, barkod basımı, barkodlar, doküman takibi, muhasebe kodları, alıcılar/satıcılar sekmeleri mevcuttur.
KobiERP yazılımımızda yer alan masraf kartları tanımlama alanı genel olarak bu şekildeydi
KobiERP yazılımında Kartlar > Hizmet Kartları tanımlama alanı mevcuttur.
Alınan ya da verilen hizmetin grubunun özelliklerini tanımlamak için hizmet kartları kullanılır. Alınan ve verilen hizmetlere ve hizmet gruplarına ait olan bilgiler, her hizmet için açılacak olan kartlarda ayrı ayrı tutulur. Kodu alanı alınan ya da verilen hizmet grup kodunu ifade eder. Hizmet kartı tanımlama alanında genel tanımlar, alış/satış, hareket bilgisi, sipariş hareketleri, barkod basımı, barkodlar, doküman takibi, muhasebe kodları, alıcılar/satıcılar sekmeleri mevcuttur.
KobiERP yazılımımızda yer alan hizmet kartları tanımlama alanı genel olarak bu şekildeydi.
KobiERP Yazılımında Kartlar > Cari Hesap Kartları içerisinde Potansiyel Müşteri Kartları alanı mevcuttur.
Potansiyel müşteri kartları aktif olmayan cari hesaplardır. Tanımlı firmanın çalışılmakta olan döneminde aktif olarak firmanın müşteri veya tedarikçisi olmayan cariler potansiyel müşteri kartından tanımlanır. Potansiyel cariler, cari hesaplara geçtiğinde hareket girişi yapılabilmektedir.
KobiERP yazılımında yer alan potansiyel müşteri kartları alanı genel olarak bu şekildeydi.
KobiERP yazılımımızda Kartlar > Genel Tanımlar > İşlem Türleri > Kdv Tevkifat Tanımları alanı mevcuttur.
KDV Tevkifatı, satıcıya ödenen KDV değerinin tamamını ya da bir kısmını ana tutardan düşürerek direkt vergi dairesine ödeme uygulamasına verilen isimdir.
KobiERP yazılımında yer alan kdv tevkifat tanımları alanı genel olarak bu şekildeydi.
KobiERP yazılımında Kartlar > Genel Tanımlar > İşlem Türleri > İptal Neden Tanımları alanı mevcuttur.
İptal neden tanımları alanında çeşitli işlem türleri vardır. Bu işlem türleri; perakende satış iade faturası, toptan satış iade faturası, alım iade faturası, verilen teklifler, alınan teklifler, verilen siparişler ve alınan siparişlerdir. Bu alanda istenen işlem türü için iptal neden tanımları yapılmaktadır.
KobiERP yazılımında iptal neden tanımları alanı genel olarak bu şekildeydi.