Sosyal medya ve E-Ticaret, ülkemizde Facebook ile Youtube olmak üzere Instagram, Twitter, Foursquare ve Pinterest gibi sosyal ağlar ön planda yer almaktadır.İnternet son zamanlarda hayatımızın vazgeçilmez bir parçası oldu. İnternetin karar verme mekanizmalarımız üzerinde etkisi yadsınamaz. Şöyle ki, son on yılda, medya büyük bir dönüşüme tanık oldu, tüketiciler televizyon, radyo ve magazin gibi geleneksel yöntemlere güvenmek yerine giderek çeşitli ürün ve hizmetler hakkında bilgi aramak için sosyal ağ sitelerini kullanıyor. Dünyadaki her yedi kişiden birinin Facebook profili var ve yaklaşık beş internet kullanıcısının dördünde en az biri sosyal medya profiline sahip. Giderek artan bu davranış büyük markalarının online müşteri davranışını önemsemelerini sağladı.
Sosyal medyanın ortaya çıkması, şirketleri ve kuruluşları sosyal medyayı pazarlama stratejilerinden biri olarak benimsemelerine iterek iş politikalarında değişikliğe yol açmıştır. Bu nedenle sosyal medya, mevcut ve potansiyel müşterilere yeniden hizmet sağlamak ve hizmetleri yeniden pazarlamak için E-Ticaret’te kullanılan ve giderek daha tanıdık bir platform haline gelmiştir.
Peki, sosyal medya satın alma kararlarını artırmak için nasıl kullanmalı?
Sosyal medyanın geleneksel medyaya üstün geldiği noktalar e-ticarete etki açısından da kilit faktörleri oluşturuyor. Sosyal medya, pazarlama maliyetlerinizi azaltmanıza ve erişmek istediğiniz kitleye daha kolay ulaşmanıza yardımcı olmaktadır. Doğru hedef kitleye çok daha az maliyetle erişmek ve etkileşim yaratmak sayfanıza trafik çekmenize fırsat sağlayacaktır.
Türkiye’de sosyal medyanın E-ticaret üzerinde etkisi nedir ?
Türkiye’de sosyal medya kullanımında en popüler Facebook ve Youtube olmak üzere Instagram, Twitter, Foursquare ve Pinterest gibi sosyal ağlar ön planda yer almaktadır.Sosyal medyanın pazarlamadaki etkisinden yararlanan e-ticaret firmaları düşük pazarlama yatırımlarıyla geniş kitlelere kısa sürede ulaşmayı başardılar. Bu başarı ithalat ve ihracat yapan firmaların dünya çapında tanınan firma olmalarını sağlamıştır. Dünya artık çevrimiçi reklam ve tanıtımlar sayesinde bilgisayarlarımıza taşınmış durumda bu hızlı gelişmelere firmaların ayak uydurması ve takip etmesi gerekmektedir. Bu sebepledir ki e-ticareti sosyal medya ile entegreli kullanan firmalar arasında yerinizi almalısınız.
Sosyal ağlar en büyük pazar ortamıdır. İşletmeler sosyal ağlar sayesinde müşteri ilişkilerini geliştirmeyi, onların davranışlarını anlamayı ve yeni ürün geliştirme sürecinde müşteri katılımı sağlar. Tüketicilerin mal ve hizmet satın almayı düşündüğünde başkalarının fikirlerini araştırdığını biliyoruz. E-Ticaret sitelerinin büyük bir kısmının ürün yorumlarını artırmak için gösterdiği ekstra çaba sarf etmesi tamda bu nedenledir. Yorumlar e-ticaret müşteri için çok değerli bilgidir. Ülkemizde online mağazalardan ürün satın alan müşterilerin çoğu mal ve hizmetler için verilen puanlara göre alışveriş yapmaktadır.
E-ticaret Siteleriniz Sosyal Ağlarda Yapabileceğiniz Faydalı Davranışlar Nelerdir ?
- E-ticaret avantajınız için her sosyal ağda bulunmak mecburiyetinde değilsiniz.Size en uygun ve yönetebileceğiniz ağlarda bulunun.
- Başarılı bir çıkış yakaladıysanız, paylaşmaktan çakinmeyin. Müşteri portföyünüzün size hayran kalması sizin başarınızı artırır.
- Sosyal medya araçları mükemmel feedback araçlarıdır.Müşteri yorumlarına değer verin. İyi yorumlara olduğu kadar kötü yorumları da önemseyin. Şikâyetlerde yapıcı cevaplar verin ve cevapsız yorum bırakmayın.
- Sosyal medyada duygu ve düşünceler paylaşılır demiştik. Yaratıcı mesajlar ile ürünlerinizi destekleyin.
- Sosyal ağlara özel kampanyalar oluşturun. Müşterilerin sizden beklentilerin bu yönde olmaması için kampanya ve indirimleri çok sık yapmayın.