E-Posta Pazarlama
E-Posta Pazarlama ürün veya hizmet tanıtımı yapmak için kullanılan bir pazarlama stratejisidir ve çevrimiçi Dijital Pazarlama Hizmetlerinin önemli başlıklarındandır.. Müşterilerle ilişkileri geliştirmek için iyi bir yoldur.
E-Posta Pazarlama ürün veya hizmet tanıtımı yapmak için kullanılan bir pazarlama stratejisidir ve çevrimiçi Dijital Pazarlama Hizmetlerinin önemli başlıklarındandır.. Müşterilerle ilişkileri geliştirmek için iyi bir yoldur.
E-posta pazarlaması, web siteleri, sosyal medya (facebook, instagram, youtube vb. gibi), bloglar vb. yoluyla çevrimiçi pazarlamayı kapsayan internet pazarlamasının bir bölümüdür. Posta servisi yoluyla posta göndermek yerine, e-potsa yoluyla mesajların elektronik olarak gönderilmesi dışında, doğrudan postayla aynıdır.
E-posta pazarlaması işletmelerin, müşterilerini bilgilendirmelerini ve pazarlama mesajlarını müşterilerine uyarlamalarını en iyi şekilde sağlar. Akıllı cep telefonlar sayesinde mail göndermek ve almak gelen mailleri açıp okumak kolaylaşmıştır.
Belirli müşteri grupları ya da bireyler hedeflenerek, bireysel müşterilere, örneğin müşterinin doğum gününde mal veya hizmetler konusunda özel fırsatlar sunmak e-posta pazarlama kişiselleştirmesine örnektir. (Doğum gününe özel ürün veya hizmet indirimi sağlanabilir.)
E-posta pazarlaması, bir işletmenin zaman içinde müşteri ile ilişkilerini geliştirmesine ve sürdürmesine yardımcı olur.
E-posta pazarlaması en iyi uygulamaları, bir e-posta listesi satın almak yerine kendi e-posta listenizi geliştirmek ve e-posta listenize katılmak istememek yerine izin tabanlı e-posta pazarlamasını kullanarak katılmaktır.
E-posta pazarlamanın iki büyük avantajı fiyat ve kolaylıktır. E-posta gönderme, şirketinizi ürün veya hizmetlerini diğer birçok pazarlama türüne kıyasla tanıtmanın ucuz bir yoludur. Bir e-posta pazarlama kampanyası oluşturmak ve takip etmek de oldukça kolaydır, bu da işletmeler için çok erişilebilir bir pazarlama türüdür.
Haber bültenleri, web sitenizde gerekli bilgileri sağlayan kişilerden oluşturduğunuz e-posta listesine gönderilebilir.
CAM-SPAM Yasası kurallarına uyun. Bu kurallar aldatıcı olmayan bir konu satırı, aboneliği iptal etme yöntemi ve e-postaların sonunda adınız ve adresinizi içerir.
Sadece satın almak için reklamlar göndermeyin. Uzmanlığınızı veya başkalarının deneyimini paylaşarak onlara, değer verebilecekleri ipuçları vererek müşterilerle ilişki kurmak için de e-postalarınızı kullanın.
İletişim kurmak için e-posta kullandığınız kişilerin e-postaları ve adları konusunda size güvendiklerini unutmayın. Onlara saygı duyup, değerlerine sahip çıkın.
Bir bülten yapıyorsanız takvime bağlı kalın. Düzenli olarak belli günlerde e-posta göndermek, abonelerinizin sizden ne zaman ne bekleyeceğini bilmelerine yardımcı olabilir.
HostPapa tarafından yapılan bir araştırmaya göre;
Yetişkin çevrimiçi kullanıcıların %75’i e-posta pazarlamasının tercih ettikleri pazarlama yöntemi olduğunu söylüyor.
E-posta “seçmeli” özelliği ile istek üzerine pazarlamaya izin verir.
E-posta pazarlaması demografiye göre(yaş, gelir vb.) hedeflemeyi sağlar.
E-posta mesajları, sosyal medya mesajlarından çok daha geniş bir biçimlendirme olanaklarına sahiptir.
E-posta tıklama oranları, açık oranlar, hemen çıkma oranları ve dönüşümler gibi daha fazla raporlama ve analitik yeteneği sunar.